Nelly.com lanseras globalt

2011-09-29 10:00 - Regulatoriskt pressmeddelande
    CDON Group AB (publ.) (’CDON Group’ eller ’koncernen’), Nordens ledande e-handelskoncern, tillkännagav idag att den avser att lansera modebutiken Nelly.com globalt. Den första fasen av lanseringen, som inleds i dag, innebär att Nelly.com öppnar för försäljning inom hela EU. Ytterligare expansion kommer att genomföras fram till dess att Nelly.com har nått en global närvaro.

Den globala lanseringen av Nelly.com sker efter att bolaget genomfört framgångsrika testlanseringar i Tyskland, Nederländerna och Österrike, och är en följd av ett ökande antal kundförfrågningar från internationella länder.

Nelly.com levererar nu till Österrike, Belgien, Bulgarien, Cypern, Tjeckien, Danmark, Finland, Frankrike, Tyskland, Grekland, Ungern, Irland, Italien, Lettland, Litauen, Luxemburg, Malta, Nederländerna, Norge, Polen, Portugal, Rumänien, Slovakien, Slovenien, Spanien, Sverige och Storbritannien. E-handelsbutiken är tillgänglig på engelska, tyska, svenska, danska, norska, finska och holländska. Den nu lanserade EU webbplatsen inkluderar samma funktioner som Nelly.com, såsom sök och filtrera, superzoom, videofilmad catwalk och köp looken. Nelly.com har ett utbud på mer än 750 varumärken, alla större kreditkort accepteras och beställningar levereras i EU inom 2-5 dagar med UPS.

Mikael Olander, VD och koncernchef för CDON Group, kommenterar: "EU-lanseringen innebär en enorm möjlighet för oss och jag är glad över att ta vårt erbjudande och vår köpupplevelse till nya kunder på denna stora och mycket spännande marknad."

"Vi har en webbplats i världsklass och en skalbar verksamhet som möjliggör kostnadseffektiva lanseringar på nya marknader. Vi kan lansera över stora områden och rikta fokus mot de marknader som svarar bäst på vårt erbjudande. Idag blev Nelly.com en europeisk e-handelsbutik, vårt mål är att bli en globalt välkänd destination för modehandel."

Bolaget kommer initialt att marknadsföra sig själv genom Internet-kampanjer, affiliate-marknadsföring och mediepartnerskap.