Ledningsförändringar

2014-05-16 08:00 - Regulatoriskt pressmeddelande
    CDON Group AB (publ), Nordens ledande e-handelskoncern tillkännagav idag att Patrik Settlin har utsetts till VD för dotterbolaget CDON.com (CDON AB) och att Jonas Danielsson har utsetts till VD för dotterbolaget Tretti (Tretti AB). Ledningsförändringarna träder i kraft med omedelbar verkan.

Patrik Settlin, som utsetts till VD för CDON.com, var tidigare medlem i ledningsgruppen som Chief Commercial Officer på CDON.com. Patrik har mer än 15 års erfarenhet av e-handel samt försäljning och marknadsföring av konsumentprodukter, bland annat som VP Sales för e-handelsbolaget Komplett i Sverige och Danmark.

Jonas Danielsson, som utsetts till VD för Tretti, var tidigare medlem i ledningsgruppen som Commercial Director of Home Appliances på Tretti. Jonas har stor erfarenhet av e-handel och vitvarubranschen, bland annat från Samsung, Bosch/Siemens och Elgiganten. Han har arbetat för Tretti i mer än sju år, bland annat då bolaget tidigare var noterat som ett fristående bolag.

Paul Fischbein, VD och koncernchef för CDON Group, kommenterar: ”Patrik Settlin och Jonas Danielsson har rätt erfarenhet och profil för att leda CDON.com och Tretti när vi nu tar nästa steg i de båda bolagens fortsatta utveckling. CDON.com omvandlas mot att bli ett fullsortimentsvaruhus på nätet och Tretti stärker sin ledande position inom vitvaror och apparater för hem och trädgård. När de två bolagen nu får var sin VD skapar vi ytterligare förutsättningar att tydligare fokusera på respektive bolags utveckling och möjligheter.”

Informationen i detta pressmeddelande är sådan som CDON Group ska offentliggöra enligt lagen om handel med finansiella instrument och/eller lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades för offentliggörande den 16 maj 2014 klockan 08:00 CET.