Ledningsförändringar

2011-08-15 08:00 - Regulatoriskt pressmeddelande
    CDON Group AB (publ.), ett av Nordens ledande e-handelsföretag, tillkännagav idag att bolagets VD och koncernchef Mikael Olander har lämnat in sin avskedsansökan till styrelsen. Mikael Olander har en uppsägningsperiod på tolv månader och kommer att fortsätta i sin nuvarande roll till och med dess att en ersättare har utsetts och hans ansvarsområden överlämnats. Sökningen efter en lämplig efterträdare kommer att påbörjas omgående, i linje med att CDON Group rör sig in i nästa fas av sin utveckling efter avknoppningen från MTG och noteringen på Nasdaq OMX Stockholm i december 2010.

Hans-Holger Albrecht, styrelseordförande för CDON Group kommenterade: "Jag vill tacka Mikael för elva års engagerad tjänst och ledarskap. Han har framgångsrikt lett den i huvudsak organiska utvecklingen av CDON Group mot en ledande Nordisk e-handelsaktör, och har haft hand om de första stegen i koncernens internationella expansion. CDON Group är väl positionerat för att fortsätta att dra nytta av den pågående övergången av handel från traditionella butiker till internet, och har etablerat sig som marknadsledaren i fyra affärssegment, med en uppsättning välkända internetbutiker med breda produktportföljer.”