CDON Group samordnar verksamheterna Tretti.se och CDON.com.

2012-11-06 11:00 - Regulatoriskt pressmeddelande
    CDON Group AB, Nordens ledande e-handelskoncern, tillkännagav idag beslut om att samordna de interna verksamheterna för två av koncernens internetbutiker, Tretti.se och CDON.com.

Samordningen av de två verksamheterna genomförs för att realisera synergier inom koncernen vilket stärker butikernas framtida konkurrenskraft, tillväxtmöjligheter och lönsamhet. Som ett led i samordningen flyttar Tretti.se kontorsverksamheten till koncernens Malmökontor där CDON.com idag bedriver likartad verksamhet.

Paul Fischbein, VD och koncernchef för CDON Group kommenterade: "Tretti har visat en fantastisk utveckling de senaste åren och vuxit till en ledande aktör inom den nordiska marknaden för vitvaror online. Både Tretti och CDON verkar på konkurrensutsatta marknader och sedan förvärvet av Tretti har vi samordnat en del funktioner inom koncernen. Vi ser potential att ytterligare stärka Trettis kunderbjudande och sammanslagningen är därför ett naturligt nästa steg.”

”Vi kommer naturligtvis att fortsätta ha kvar båda internetbutikerna som idag. Vi erbjuder samtliga de anställda som berörs av sammanslagningen fortsatt anställning på Malmökontoret.”

Flytten kommer effektueras per den 1 januari 2013 och ny VD för Tretti AB blir Christian Eriksson.